27 Aralık 2009 Pazar

2010'a girmemize sayılı günler kaldı , ehh.. geçen sene aldığım onca övgüden sonra bu sene de yeni yıl kurabiyelerini yapmak farz oldu.Yanlız bu defa sayıyı biraz fazla (3 tepsi kurabiye, 1 tepsi muffin) tutunca epey yorulduğumu itiraf etmeliyim ama sanırım değdi :))Bu sene Royal icing yöntemini deneyecektim ama işin ustalarından aldığım bigiye göre bildiğimiz pudra şekeri ile güzel bir sonuç alamıyormuşuz , riske atmamak için yine beyaz şeker hamurumu aldım. Zaten geçen seneden kalan kırmızı ve yeşil gıda boyalarım duruyordu. Ayrıca bu sene şeker hamurunu kurabiyelere bal ile yapıştırmam gerektiğini öğrendiğim için geçen sene ki gibi hamuru tutturmak için dakikalarca uğraşmadım:D Sanırım işin püf noktalarını bilmediğimden ne kadar unlarsam unlayayım yeni aldığım şeker hamurunun oklavaya ve tezgaha yapışmasını engelleyemedim, bu da çok zamanımı aldı :(( Oysa ki geçen sene ki şeker hamurunda hiç bu sorunu yaiamamıştım. Nedenini bilen varsa lütfen söylesin ???!
İşte kurabiyelerin hikayesi .....
Kurabiye tarifi :
125 gr Tereyağı
2 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın (1.tepsiye eklemedim siz de ikiye ayırıp tarçın sevmeyenler için tarçınsız yapabilirsiniz)
Kurabiyeler fırına giderken
Beyaz şeker hamuru kırmızı ve yeşil gıda boyası ile bir güzel yoğruldu, oklava ile buluşmayı bekliyor...
Kurabiyelerimiz pişti , soğumayı bekliyor

3 tepsi kurabiye de gözüme az görününce hemen muffinleri devreye soktum

Kırabiyeler hazır sıra kutuyu hazırlamaya geldi ...
yeşil kutuyu ve içinde ki kırmızı saçakları Capitol'de ki hediye paketi satan stand'tan aldım. İçerisinde ki beyaz köpükler ise daha önce internetten aldığım bir ürünün kırılmaması için kutuya konan köpükler(sakla samanı gelir zamanı :D )





Mr. Gingerbread

Veee... Kurabiye sepetimiz hazııırrr.. :)))

2 Comments:

  1. Müge Arıkan said...
    Bubu sen harikasın, seviyorum seni ben..'sen kimsin'i okurken yine içim buruldu-istediği işi yapmaya cesaret edemeyen-kısmında...yolun açık olsun güzellik, ellerin dert görmesin. Trafini uygulayacağım ama kilo kısmını nedcez bilemiyorum bi de o kalıplar nerde varkine?
    Burcuva said...
    Ahh..Mügücüm az kaldı hissediyorum 1-2 seneye istediğim işi yapacağım:)) Herkesin bir gün istediğini yaşayacağına inanıyorum... Kalıplara gelince aslında artık tüm büyük marketlerde satılıyor.Ama hem şeker hamurunu, kurabiye üzerine koyulacak süsleri hem de kalıpları tek biryerden girip alayım uğraşmayayım dersen Koşuyolunda ki Hansel ve Gretel'e gidebilirsin http://www.hanselvegretel.com. Eminim senin muffinler daha süper olur kıskanabilirim :))

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates