19 Ocak 2010 Salı

Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz

Geçtiğimiz haftada yine İstanbul Şehir Tiyatroları oyuncuları tarafından sahnelenen ,yaklaşık 50 yıl önce Aziz Nesin tarafından yazılan ve Kenan Işık tarafından yönetilen "Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz" müzikaline gittik.
Bu defa malesef beklediğimi bulamadım :( Öncelikle oyun Kağıthane sahnesinde oynandı , o sahneye özgü müydü bilemiyorum ama ses düzeni kötüydü, şarkı söylerlerken ne dediklerini anlamak için dikkat kesilmeme rağmen çoğunu anlayamadım. Danslarında pek başarılı olduğunu söyleyemeyeceğim :( Aslında işlenmek istenen konu çok güzel ama malesef gereğinden fazla uzatılmış , 3 saat. Bence ya oyunu biraz kısaltabilirlerdi yada biraz daha akıcı kılabilmek adına müzik ve dansları daha dinamik hale getirebilirlerdi. 2.perde de sanki oyuncuların bile yüzünden sıkıldıklarını görebiliyordum. Oyunda özellikle Ezgim Kılınç'ın performansını beğendim.
Bu defa bir değişiklik yapıp seyircileri de eleştirmek istiyorum. Hayatımda bu kadar kötü bir tiyatro izleyicisi ile birarada oyun seyretmemiştim. Yüksek sesle sahnede ki oyuncuyu taklit edeni mi ararsınız yoksa sahnede ki repliklere cevap verenleri mi arasınız , hepsi oradaydı....Hatta bir simitçi sahnesinde yanımızda ki "Hanzo"(kusura bakmayın ama daha kibar bir kelime kullanmak içimden gelmedi) simitçiye "getir oradan 2 simitte bize " diye 2 defa!! bağırdı. Her tiyatroya gittiğimde dönüp bir bakarım salon nekadar dolmuş diye, nekadar doluysa ben de o kadar mutlu olurum. Ama o gün anladım ki boş koltuklar içi boş seyirciden daha iyiymiş :((

Oyun hakkında bilgiler :

Yazan : Aziz Nesi
Müzik : Timur Selçuk
Yöneten : Kenan Işık
Sahne Tasarımı : Rıfkı Demirelli,Emin Kaplan
Kostüm Tasarımı : Duygu Türkekul
Koreografi : Çiğdem Gürel, Kenan Işık
Işık Tasarımı : Fatih Mehmet Haroğlu

Oyuncular :
Can Doğan, Derya Kurtuluş, Ergün Işıldar, Ezgim Kılınç, Hamit Erentürk, Hasibe Eren,Mehmet Bulduk,Mert TurakMevlüt Demiryay, Murat Güreç, Murat Üzen,Osman Gidişoğlu,Reyhan Karasu, Savaş Barutçu, Şevket Avşar, Tuğrul Arsever, Volkan Ayhan,Yalçın Avşar, Berk Samur, Berna Adıgüzel, Cihan Kurtaran, Doğan Şirin, Göksel Arslan, Nurdan Kalınağa, Okan Patırer, Özge O’Neill, Özgür Efe Özyeşilpınar, Selin Türkmen, Senem Oluz, Tankut Yıldız, Tolga Coşkun, Yasemin Güvenç Yılmaz Alpkıray.

0 Comments:

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates